Dyman Associates Insurance Group: Viktige Forsikring Reformer

I hjertet av siste granskingsrapporten finansielle systemet det er denne urolig, men nodvendig Hjem sannheten for forsikringsselskaper: mange forbrukere er i morket om produktene de kjoper. Det er klart dette truer med a undergrave tillit i var bransje.

Vi er ikke alene i dette. Kompleksiteten i finansielle produkter har skapt et system hvor darlige erfaringer over finansiell tjeneste systemet anlope alle sektorer. Avsloring som en regulerende og praktisk mekanisme er brukket. Vi ma alle arbeide sammen for a fastsette den.

Undersokelsen resultatene at forsikringsbransjen er riktig regulert, opererer tilstrekkelig og ikke trenger regjeringen intervensjon er velkomne. Vi kom fra den globale finanskrisen uskadd-faktisk vi ble stadig. Nyetableringer som Youi og budsjett direkte har etablert et fotfeste i markedet og er na et testament til lyden regulatoriske og policyinnstillinger allerede pa plass. Disse innstillingene gir forbrukerne flere valgmuligheter enn noensinne mens beskytte dem med fornuftige sikkerhetstiltak.

Men som FSI funnet, er det et problem i kjernen som ma handteres. Suncorps personlige forsikring gruppen har seks millioner kunder over dens mange merker: AAMI, Apia, GIO, Suncorp og mer. Jeg kan ikke si med noen grad av tillit til at fleste av disse kundene eller de av andre forsikringsselskaper vet noyaktig hva som er i deres politikk og hva er ikke, bor verste skjer. Som ma endres.

FSI leder David Murray var riktig a utforske selger praksis i detalj fordi i min erfaring a velge riktig niva av forsikring kan være den viktigste okonomiske beslutningen folk gjor. Vi har sett hoye nivaer av differansebelop i kjolvannet av odeleggende bushfires, senest i fjor i Blue Mountains. Og ASIC nylig loftet lokket pa hvor darlig utstyrt mange forbrukere er nar det gjelder a fa riktig niva av cover som passer personlige omstendigheter.

Dette er mer enn en refleksjon av finansiell leseferdighet i dette landet. Mens selskapenes rolle i katastrofegjenoppretting er ofte ros, er det klart vi strever gange den fine linjen mellom personlig radgivning og faktainformasjon nar det gjelder salg eller fornye.

Vi ma bli flinkere til a hjelpe folk a forsta produkter og utforme produkter og prosesser for a overvinne dette. Jeg er glad Murray har stottet bransjens kollektive vilje til a lofte sitt spill i dette omradet. Noen trinn er allerede tatt. Suncorp har integrert sum-forsikrede kalkulatorer i vare salgsprosesser og sette begrensninger pa hvor langt forbrukere ga under dette beregnede gjenoppbygge koste.

Men det vil ta mer enn dette. Det vil kreve eksperimentering, investeringer og satsing pa tvers av bransjen. Viktigst, det vil ta mye av lytting og samarbeid slik bedre kunde resultater er kjernen i beslutninger.

Foresporselen var riktig a avvise regulering som det eneste svaret. Det kan ikke nektes at noen eksisterende regulering har avlet en "kryss" kultur der forsikringsselskaper har fokusert pa samsvar pa bekostning av innovasjon og bedre kundens erfaringer. Policyinnstillingene har en viktig rolle a spille, men. Vi ma arbeide for en blanding som inkluderer adressering finansiell leseferdighet gjennom utdanningssystemet samt regulering som stotter de nye spillerne a tilby bedre tjenester til forbrukere og lager plass til innovasjon a ta tak.

Til dette punktet kommer en andre tema fra rapporten FSI rundt sporsmalet om kostnader Boligforsikring for forbrukere i hoyrisikoatferd steder. Differansebelop og ikke-forsikring i disse omradene utgjore en stor risiko for enkeltpersoner og oppbyggingen av disse samfunnene. Det ma tas.

En pressemelding for regjeringen a la uautorisert utenlandske forsikringsselskaper i markedet uten mange innenlandske regulatoriske forpliktelser skal være av stor bekymring. Det kan være et forsok pa a kjore ned bonuser i hoy-risiko omrader, men den flyr i mote med et gratis og konkurransedyktig marked der stiftelser beskytte forbrukerne, et prinsipp spissen med velbehag i foresporselens siste rapport.

Regjeringen-ledede klimatiltak a redusere risiko star fortsatt som den mest effektive maten a lose dette problemet.

FSI blitt en voksende bolge av foresporsler som stotter risikobasert priser og talsmann for okt utslippsreduserende tiltak.

Den australske regjeringen aktuar rapporterte denne maneden at opphoyet kostnaden for forsikring i Nord Queensland er drevet av hoyt risikoniva og at industrien hadde kjort pa et tap i regionen de siste atte arene pa grunn av krav oppveier bonuser.

Saken for okt utslippsreduksjoner og elastisitet er utvetydig. Som et samfunn, ma vi finne finansiering for a bedre beskytte vare sarbare samfunn.

Men vi kan ikke vente pa dette for tending til var egen bakgard. En industri bygget pa tillit ma aldri slutter a virke for a fortjene at tillit og FSI har bekreftet var vei a oppna som.